Search
Close this search box.

Svetozara Delcheva: μεταιμπρεσιονικός μινιμαλισμός και γυναικείες προσωπογραφίες.

Του Δημοσθένη Π. Δούκα.

Η έκθεση ζωγραφικής της Svetozara Delcheva , Βουλγάρας εικαστικού που ζει και δραστηριοποιείται στην Αλεξανδρούπολη, με θέμα <<Κομμάτια Ονείρου>>και διοργανωτή την ΕΠΟΦΕ (Νομαρχείο,28 Αυγούστου-3 Σεπτεμβρίου) , μας αποκάλυψε μια εικαστικό που το έργο της αντλούν και αναφέρονται σε σπουδαία ρεύματα των τεχνών και συγχρόνως αναδύουν ιδιοπροσωπία και τεχνική επάρκεια.

Το μεγάλο, και καλύτερο, μέρος των έργων της εστιάζεται στη γυνακεία προσωπογραφία, με κυρίαρχη την αισθητική του μεταιμπρεσιονισμού, αφού οι μεταϊμπρεσιονιστές ζωγράφοι διατηρούν τις τεχνικές του Ιμπρεσιονισμού, ωστόσο επιδιώκουν να πρoσδώσουν μεγαλύτερο συναισθηματισμό στα έργα τους. Οι πίνακες της αναδεικνύουν συναισθήματα , ιδέες και ιστορίες, τα πορτρέτα της έχουν
ψυχοσυμβολική διάσταση αναζήησης της γυνακείας υποκειμενικότητας.

Συγχρόνως η ζωγράφος υιοθετεί μια έξοχα συναισθηματικά φορτισμένη μινιμαλιστική γραμμή με ενδιαφέρουσα πολυχρωμία. Έμπνευση της ζωγράφου είναι ο περίφημος πίνακας <<Seated Woman with Bent Knee >> του Egon Shiele, η <Μέριλιν>> του Άντι Γουόρχολ και τα πορτραίτα …..Φαγιούμ.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνουμε στον πίνακα με την αισθητική Enso, της τέχνης του κύκλου και της εσωτερικής ισορροπίας, που είχε ηγεμονική θέση στην έκθεση. Πρόκειται για ένα πίνακα στον οποίο οι κύκλοι έχουν μια μαγική, συμβολική και πνευματική σημασία. Ο ιδιοφυής Carl Jung πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του τραβώντας κύκλους , γοητεύτηκε από αυτή τη μορφή και ειδικά από την έννοια των mandalas.

Χορηγούμενη

Tags

Κοινοποίηση