Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης ενημερώνει για την τουριστική κίνηση το καλοκαίρι στην ευρύτερη περιοχή και καταθέτει τις προτάσεις του
«Η Θράκη, με κάθε προορισμό να διαθέτει το δικό του πελατολόγιο, αντιμετωπίζεται πλέον ως ένας ενιαίος προορισμός με τη δική του ταυτότητα»
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης, Απόστολος Παλακίδης μίλησε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Διονύση Βοργιά για την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού στην ευρύτερη περιοχή, καταθέτοντας παράλληλα σκέψεις και προτάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού.
Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι βέβαιο πως χρόνο με τον χρόνο η Θράκη θα παρουσιάζει ολοένα και καλύτερες επιδόσεις στον τουριστικό τομέα. «Η Αλεξανδρούπολη, η Κομοτηνή και η Ξάνθη, αλλά και γενικότερα η Θράκη, με κάθε προορισμό να διαθέτει το δικό του πελατολόγιο, αντιμετωπίζονται πλέον ως ένας ενιαίος προορισμός με τη δική του ταυτότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ως «νέο trend» χαρακτήρισε το γεγονός ότι οι επισκέπτες αναζητούν πλέον νέες εμπειρίες και όχι μόνο το δίπτυχο «ήλιος – θάλασσα», επιδιώκοντας να ξεκουράσουν το μυαλό τους και να γνωρίσουν κάτι διαφορετικό. Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα φαίνεται να ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις των ταξιδιωτών. Όπως σημείωσε ο κ. Παλακίδης, «όσοι αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς θέλουν να βιώσουν το αίσθημα (feeling) της πραγματικής Ελλάδας».
Το οικονομικό ζήτημα – Οι τιμές σε Κυκλάδες και υπόλοιπη Ελλάδα «στον Θεό»
Αναφερόμενος στο αυξημένο κόστος διακοπών σε αρκετές περιοχές της χώρας, όπως οι Κυκλάδες, ο κ. Παλακίδης ξεκαθάρισε ότι οι τιμές διαμορφώνονται βάσει της σχέσης προσφοράς και ζήτησης. «Δεν πρέπει να θεωρούμε ότι οι τιμές αυξήθηκαν επειδή κάποιοι ξενοδόχοι ξύπνησαν μια μέρα και αποφάσισαν να τις ανεβάσουν», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι κάθε αύξηση στις τιμές θα πρέπει να συνοδεύεται από αντίστοιχη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και να γίνεται με μέτρο. «Οι απότομες αυξήσεις δεν φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οι απότομες δράσεις φέρνουν και απότομες αντιδράσεις», παρατήρησε, προσθέτοντας ότι στη χώρα μας υπήρξαν περιπτώσεις σημαντικών ανατιμήσεων, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα να χαθεί μέρος του εγχώριου πελατολογίου.
Υπάρχει ικανοποίηση από την προβολή του τουριστικού προϊόντος μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης;
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης κλήθηκε να σχολιάσει κατά πόσο είναι ικανοποιημένος από την προβολή του τόπου από την Τοπική Αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού, δηλαδή από τους Δήμους και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Όπως ανέφερε, «τόσο οι Δήμοι όσο και η Περιφέρεια έχουν πλέον ευαισθητοποιηθεί σε ζητήματα τουρισμού και συμμετέχουν ενεργά στις προσπάθειες προβολής».
Ωστόσο, όσον αφορά την Κομοτηνή και την Ξάνθη, εκτίμησε ότι «πρέπει να ανεβάσουν ρυθμούς», διευκρινίζοντας πως το ζήτημα δεν αφορά τόσο τους οικονομικούς πόρους όσο το branding των δύο πόλεων. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη η προβολή τους να λειτουργεί συμπληρωματικά με εκείνη της Περιφέρειας, ώστε προς τα έξω να προβάλλεται μια ενιαία εικόνα και ένα κοινό μήνυμα για τη Θράκη ως τουριστικό προορισμό.
Οι «ουρές» στο τελωνείο Κήπων
Ο κ. Παλακίδης αναφέρθηκε και στην τελευταία ενημέρωση που έχει σχετικά με τους εντατικούς ελέγχους που πραγματοποιούνται σε υπηκόους τρίτων χωρών κατά την είσοδό τους στην Ελλάδα μέσω του τελωνείου των Κήπων, στον Έβρο. «Η δική μου ενημέρωση είναι ότι υπάρχουν δύο εξελίξεις. Πρώτον, άτυπα, η διαδικασία έχει ουσιαστικά “παγώσει”, μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τις πολύωρες ουρές στα σύνορα», ανέφερε.
Σε δεύτερο επίπεδο, όσον αφορά τις απαραίτητες υποδομές, σημείωσε ότι εξέλιξη βρίσκονται οι παρεμβάσεις βελτίωσης των υποδομών του Τελωνείου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης. «Θα αυξηθούν οι λωρίδες ελέγχου. Γίνονται προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση», κατέληξε.
xronos.gr


