Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, μέσω του Τμήματος Παιδείας και της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Εργαστήριο «Κοινωνικές Ομάδες και Παιδαγωγική του Θεάτρου» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, ολοκλήρωσε με ιδιαίτερη επιτυχία τον Α΄ κύκλο των Ομάδων Εμψύχωσης και Ενδυνάμωσης Γονέων και Εκπαιδευτικών με μια κοινή συνάντηση αναστοχασμού, σύνδεσης και προοπτικής.
Η συνάντηση αποτέλεσε μια ξεχωριστή ευκαιρία σύμπλευσης των δύο ομάδων σε έναν κοινό χώρο διαλόγου και αλληλεπίδρασης. Μέσα σε ένα ιδιαίτερα ζεστό, υποστηρικτικό και αναστοχαστικό κλίμα, αναδείχθηκε η δυναμική που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια των βιωματικών συναντήσεων, καθώς και οι σχέσεις εμπιστοσύνης, συνεργασίας και συνοχής που οικοδομήθηκαν μεταξύ των συμμετεχόντων.
Γονείς, εκπαιδευτικοί και μέλη της ΕΔΥ μοιράστηκαν εμπειρίες, συναισθήματα, σκέψεις και προσωπικές διαδρομές που γεννήθηκαν μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Παράλληλα, αναδείχθηκαν ανάγκες, προβληματισμοί και προτάσεις για τη συνέχιση και διεύρυνση αντίστοιχων δράσεων, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της δημιουργίας κοινοτήτων μάθησης, αλληλοϋποστήριξης και ενεργού συμμετοχής.
Ιδιαίτερη τιμή για τη δράση αποτέλεσε η παρουσία του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης, κ. Ιωάννη Ζαμπούκη, ο οποίος συμμετείχε ενεργά στη συνάντηση, αναπτύσσοντας έναν ουσιαστικό και γνήσιο διάλογο με κάθε μέλος ξεχωριστά. Με ενδιαφέρον και ευαισθησία αφουγκράστηκε τις εμπειρίες και τις ανάγκες των συμμετεχόντων, συμβάλλοντας καθοριστικά τόσο στον αναστοχαστικό χαρακτήρα της συνάντησης όσο και στον από κοινού σχεδιασμό των επόμενων βημάτων.
Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε γόνιμη συζήτηση μεταξύ του Δημάρχου, των μελών των ομάδων, του επιστημονικά υπεύθυνου του προγράμματος, Καθηγητή του ΠΤΔΕ ΔΠΘ κ. Σίμου Παπαδόπουλου, της Τομεάρχη Παιδείας του Δήμου Αλεξανδρούπολης κ. Καίτης Μακρή και της Κοινωνικής Λειτουργού MSc του Δήμου Αλεξανδρούπολης κ. Ερμιόνης Σταμάτη, υπό την αιγίδα της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Αθλητισμού του Δήμου Αλεξανδρούπολης, κ. Τριάδας Τσακυρούδη, Κοινωνιολόγου Μ.Α., σχετικά με τη συνέχιση και περαιτέρω ανάπτυξη του εγχειρήματος.
Κοινή επιδίωξη αποτελεί η ενεργοποίηση μιας σταθερής ομάδας πολιτών, η οποία θα συνεχίσει να ενδυναμώνεται μέσα από συλλογικές διαδικασίες και να λειτουργεί ως πυρήνας κοινωνικής ευαισθητοποίησης, αλληλεγγύης και δράσης στην τοπική κοινωνία. Πρόκειται για μια κοινότητα ανθρώπων που θα μπορεί να μεταφέρει την εμπειρία της συμμετοχής σε ευρύτερα κοινωνικά πεδία, λειτουργώντας ως φορέας θετικής αλλαγής και κοινωνικής κινητοποίησης.
Το σημαντικότερο ίσως αποτέλεσμα του προγράμματος είναι το κοινωνικό του αποτύπωμα. Μέσα από τη συνάντηση ανθρώπων με διαφορετικές εμπειρίες και ρόλους, καλλιεργήθηκαν σχέσεις εμπιστοσύνης, ενισχύθηκε η κοινωνική συνοχή και δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις για τη συγκρότηση ενός ενεργού δικτύου πολιτών που θα μπορεί να ανταποκρίνεται συλλογικά στις ανάγκες της κοινότητας. Η ενδυνάμωση των συμμετεχόντων δεν λειτούργησε μόνο σε ατομικό επίπεδο, αλλά μετασχηματίστηκε σε δυναμική κοινωνικής συμμετοχής, προσφοράς και ενεργού πολιτειότητας.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε σε ιδιαίτερα εγκάρδιο κλίμα, με την ανταλλαγή ευχών, τη χορήγηση βεβαιώσεων συμμετοχής και τη δέσμευση όλων για συνέχιση της συνεργασίας και των κοινών δράσεων στο μέλλον.
Θερμές ευχαριστίες απευθύνονται στο Lighthouse Hotel Alexandroupolis για την ευγενική υποστήριξη και τη συμβολή του στη φιλοξενία της εκδήλωσης και στην προσφορά του μπουφέ, που συνέβαλε στη δημιουργία μιας ζεστής και φιλόξενης ατμόσφαιρας, αντάξιας του πνεύματος της συνάντησης.
Η επιτυχία της δράσης επιβεβαιώνει ότι όταν η εκπαίδευση, η τοπική αυτοδιοίκηση, η επιστημονική κοινότητα και οι πολίτες συναντώνται σε ένα κοινό πεδίο διαλόγου, συνεργασίας και δημιουργίας, μπορούν να γεννηθούν πρωτοβουλίες με ουσιαστικό κοινωνικό αντίκτυπο, βιωσιμότητα και προοπτική συνέχειας.



