Search
Close this search box.

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια

της Αναστασίας Βαμβακά

Τα λιμάνια και οι λιμενικές υποδομές της Ελλάδας βρίσκονται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου στρατηγικού σχεδίου επενδύσεων, που αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την τοπική και εθνική οικονομία, καθώς και την απασχόληση. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ταμείο Ανάκαμψης, έχει δρομολογήσει έργα συνολικού προϋπολογισμού εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, καλύπτοντας από κρίσιμες παρεμβάσεις σε νησιωτικές περιοχές έως την αναβάθμιση μεγάλων εμπορικών λιμένων.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια που ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ για βελτιώσεις λιμενικών υποδομών στα νησιά, εκ των οποίων 200 εκατ. προέρχονται από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και 100 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις του ΤΑΙΠΕΔ 20 λιμενικά έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, που εκτείνονται σε νησιά σε όλη την Ελλάδα.

Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η υπογραφή της σύμβασης για την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών του λιμένα Βόλου, που υπέστη σοβαρές ζημιές από τις κακοκαιρίες “Daniel” και “Elias”. Το έργο, αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει εκτεταμένες εργασίες εκβάθυνσης και αποκατάστασης, με στόχο την αποκατάσταση της κανονικότητας και την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας της περιοχής.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στα τρία λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας –Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης και Καβάλας–, που αναβαθμίζονται για να λειτουργούν συνδυαστικά. Στην Αλεξανδρούπολη, 17 έργα βρίσκονται υπό σχεδιασμό, ενώ η πρόσφατη υπογραφή σύμβασης 4 εκατ. ευρώ για την οδική σύνδεση του νέου εμπορικού προβλήτα με την Περιφερειακή Οδό ενισχύει τη θέση της περιοχής ως εμπορικού και ενεργειακού κόμβου. Παράλληλα, η έναρξη της λειτουργίας του Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου αναβαθμίζει τον ενεργειακό ρόλο της Ελλάδας στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη.

Το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης υποστηρίζουν 32 λιμενικά έργα σε όλη τη χώρα. Αυτά περιλαμβάνουν επεμβάσεις σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως η ανακατασκευή του λιμένα Μεγίστης στο Καστελόριζο και η επέκταση του προβλήτα στο λιμάνι της Σικίνου. Οι παρεμβάσεις αυτές διασφαλίζουν την αποτελεσματική εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας, τη συνδεσιμότητα των νησιών και την ανθεκτικότητα των υποδομών απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού, εντάσσονται έργα όπως η αναβάθμιση του λιμένα Καταπόλων Αμοργού, η επέκταση του λιμένα Αγίου Ευστρατίου και η ανακατασκευή του λιμένα Σαμοθράκης. Παράλληλα, προβλέπονται παρεμβάσεις σε νησιά όπως οι Φούρνοι, τα Αντικύθηρα και οι Λειψοί, εξασφαλίζοντας την πρόσβαση και τη βιωσιμότητα ακόμα και για τα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας.

Οι επενδύσεις στα λιμάνια και στις λιμενικές υποδομές ενισχύουν όχι μόνο την τοπική, αλλά και την εθνική οικονομία. Με την ολοκλήρωση των έργων, η Ελλάδα ενισχύει τη θέση της ως κεντρικού κόμβου μεταφορών και ενέργειας στην Ανατολική Μεσόγειο. Η συνδεσιμότητα, η ασφάλεια και η βιωσιμότητα των υποδομών αποτελούν θεμέλια για την τουριστική, εμπορική και ενεργειακή ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, η υλοποίηση των έργων δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης, τόσο κατά τη διάρκεια της κατασκευής όσο και στη μετέπειτα λειτουργία των υποδομών. Η ανάδειξη των λιμανιών ως κέντρων επιχειρηματικής δραστηριότητας ενισχύει τις τοπικές κοινωνίες και διασφαλίζει τη βιώσιμη ανάπτυξή τους.

Πηγή capital.gr

Χορηγούμενη

Tags

Κοινοποίηση