Στο καθεστώς των επιδοτούμενων γραμμών επιστρέφει η Σαμοθράκη.

Με ποιες περιοχές θα συνδέεται, τι ζητούν οι επαγγελματίες από το Υπουργείο Ναυτιλίας

Φρένο στην ανασφάλεια των προηγούμενων ετών που αφορούσε την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την ηπειρωτική Ελλάδα, επιχειρεί να βάλει η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την ένταξη του νησιού στο καθεστώς των επιδοτούμενων γραμμών. Σύμφωνα με τη σχετική πρόσκληση που αφορά την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της δρομολογιακής περιόδου 2025-2026, προβλέπεται από την 1η Νοεμβρίου η πραγματοποίηση επτά δρομολογίων την εβδομάδα με προορισμό την Αλεξανδρούπολη. Επιπλέον, από την 1η Νοεμβρίου προβλέπεται και η θαλάσσια σύνδεση της Σαμοθράκης με τη Λήμνο και τη Λέσβο, με τρία και δύο δρομολόγια, αντίστοιχα, κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου. «Αποκαθίσταται η αδικία εις βάρος της Σαμοθράκης και παύει το νησί μας να είναι το μόνο νησί του Αιγαίου χωρίς επιδότηση την θερινή περίοδο στην σύνδεση του με την ηπειρωτική Ελλάδα», τονίζεται, μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση του συλλόγου τουριστικών καταλυμάτων Σαμοθράκης.

Ωστόσο, με επιστολή τους προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, οι επαγγελματίες του τουρισμού της Σαμοθράκης ζητούν να υπάρξει σύνδεση του νησιού με ένα ακόμα λιμάνι της ηπειρωτικής χώρας, εκτός της Αλεξανδρούπολης, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. «Αυτό το λιμάνι θα μπορούσε να ήταν για παράδειγμα η Καβάλα καθώς με τον τρόπο αυτό θα έρθουν στο νησί πολύ περισσότεροι επισκέπτες, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την τοπική οικονομία», δήλωσε στην Karfitsa ο πρόεδρος του συλλόγου τουριστικών καταλυμάτων, Τριαντάφυλλος Μαματσόπουλος. Επιπλέον, οι επαγγελματίες επισημαίνουν ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, επτά ημέρες την εβδομάδα, δεν διασφαλίζει την καθημερινή εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή. «Εξαιτίας αυτής της διατύπωσης αντιμετωπίσαμε μία πρωτόγνωρη κατάσταση την περίοδο Φεβρουάριο-Μάιο, κατά την οποία το καράβι που είχε ανάθεση για την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη εξυπηρετούσε (εκτάκτως και προσωρινά) και άλλη δρομολογιακή γραμμή με αποτέλεσμα δύο ημέρες την εβδομάδα η Σαμοθράκη να μην έχει σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη. Αυτό το γεγονός δημιούργησε μεγάλα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα στην Σαμοθράκη», σημειώνουν στη σχετική επιστολή. Επίσης, καλούν την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας να διασφαλίσει μέσω της σύμβασης ανάθεσης ότι «η ακτοπλοϊκή εταιρία θα διαθέτει εναλλακτική λύση άμεσης αντικατάστασης του πλοίου σε περίπτωση βλάβης αυτού», καθώς όπως υπογραμμίζουν «το νησί μας στο παρελθόν έχει ζήσει τραγελαφικές καταστάσεις ακριβώς λόγω αυτού του θέματος».

Εξάλλου, από την Δευτέρα 5 Μαΐου ξεκίνησε η εκτέλεση δρομολογίων με το επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» της εταιρείας Fast Ferries με προορισμό την Αλεξανδρούπολη. Ειδικότερα, μέχρι την 1η Ιουνίου, θα εκτελούνται συνολικά 14 δρομολόγια την εβδομάδα στη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη με επιστροφή. Από την Δευτέρα 2 Ιουνίου, ο αριθμός των δρομολογίων με προορισμό την Αλεξανδρούπολη (και επιστροφή) αυξάνει σε 17 την εβδομάδα ενώ ξεκινά και το θαλάσσιο δρομολόγιο Σαμοθράκη-Λήμνος και επιστροφή με πέντε δρομολόγια την εβδομάδα. Όσον αφορά το διάστημα 9 Ιουνίου-20 Ιουλίου, θα πραγματοποιηθούν συνολικά 99 δρομολόγια στη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη και επιστροφή καθώς και 43 δρομολόγια στη γραμμή Σαμοθράκη-Λήμνος με επιστροφή. Τέλος, από 21 Ιουλίου ως 31 Αυγούστου, θα πραγματοποιηθούν συνολικά 132 δρομολόγια στη γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη και επιστροφή καθώς και 36 δρομολόγια στη γραμμή Σαμοθράκη-Λήμνος με επιστροφή. Να σημειωθεί ότι από την 1η Σεπτεμβρίου η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης θα είναι μόνο με την Αλεξανδρούπολη με 16 δρομολόγια/εβδομάδα, με επιστροφή.

Πηγή Γ. Κατσιάνη- karfitsa.gr

Χορηγούμενη

Tags

Κοινοποίηση