Τα προβληματικά σημεία στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη
Στις ράγες μπήκαν και πάλι από σήμερα τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος για πρώτη φορά μετά από τη σιδηροδρομική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη, με απώλειες, βέβαια, από τον αρχικό προγραμματισμό των δρομολογίων, μετά και τις ενστάσεις που εξέφρασαν με επιστολή τους προς τη διοίκηση της Hellenic Train οι μηχανοδηγοί θίγοντας ζητήματα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο.
Όπως έχει γίνει γνωστό από την πλευρά των αρμόδιων αρχών, μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης, θα εκτελούνται μειωμένα δρομολόγια, ενώ σε κάθε σήραγγα θα κινείται μια αμαξοστοιχία τη φορά.
Δεν θα πραγματοποιηθούν τελικά τα δρομολόγια σε Μακεδονία και Θράκη ούτε και τα εμπορευματικά δρομολόγια μεταξύ Θριασίου – Θεσσαλονίκης και Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα.
Από αύριο σε όλα τα δρομολόγια θα υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί καθώς και ένας συνοδός σε κάθε τρένο. Τέλος, οι σταθμοί που θα λειτουργήσουν, θα στελεχωθούν με δύο σταθμάρχες.
Από σήμερα, Τετάρτη 22 Μαρτίου θα πραγματοποιούνται δρομολόγια στις εξής γραμμές:
προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο
Ανω Λιόσια – Αεροδρόμιο
προαστιακός Κάντζα – Ανω Λιόσια
προαστιακός Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα
γραμμές του προαστιακού Πάτρας
καθώς και τα τουριστικά δρομολόγια Διακοφτό – Καλάβρυτα και Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο.
«Ξεκινάνε μόνο τα δρομολόγια για αεροδρόμιο και τα δρομολόγια για Χαλκίδα, δηλαδή 18 για αεροδρόμιο και 12 για Χαλκίδα. Οι βάρδιες θα είναι διαφορετικές από σήμερα με δυο σταθμάρχες και δυο μηχανοδηγούς», δήλωσε ο σταθμάρχης στον σταθμό Λαρίσης.
Μηχανοδηγοί ΟΣΕ: Τι απαιτείται για ασφαλή επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων
Τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη, προκειμένου να επαναλειτουργήσουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια με ασφάλεια, παραθέτει σε αναλυτική επιστολή της προς την Hellenic Train η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ.
«Χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία», ξεκαθαρίζει η ΠΕΠΕ στην ίδια επιστολή, υπογραμμίζοντας ότι «είχε έγκαιρα προειδοποιήσει» για τους κινδύνους από την μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας, αλλά «δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη».
Τα προβλήματα που απαιτείται να αντιμετωπιστουν άμεσα κατά την ΠΕΠΕ είναι:
-Για την γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
-Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.
-Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικά καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής .
-Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη . Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά – ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
-Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
-Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)
-Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.
Επιπρόσθετα, η ΠΕΠΕ τονίζει ότι «ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκχόρτωσης των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή».
Ζητά επίσης «καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από την Hellenic Train καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας».
Πηγή – gnomionline.gr