Search
Close this search box.

Στην Ελλάδα τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν καλή τιμή!

Η ελληνική αγορά αποδεικνύεται από τις πιο προσιτές στην Ευρώπη για αγορά καινούριου αυτοκινήτου οχήματος. Ακριβή η Γερμανία, έκπληξη οι Ιταλοί που πληρώνουν λιγότερα και από την Ελλάδα. Τι θα πλήρωνες σε κάθε χώρα για αν αγοράσεις τα ελληνικά best sellers.

Φθηνότερη η Ελλάδα από την Ευρώπη

Είναι ακριβά η φτηνά τα καινούρια αυτοκίνητα; Μετά λοιπόν από μια περίοδο που αυξήθηκαν τα κόστη παραγωγής και κατΆ επέκταση η τιμή πώλησης των νέων μοντέλων, γίνεται μεγάλη κουβέντα για τις τιμές. Ενθαρρυντικό νέο ήταν σίγουρα πως είδαμε την Nissan να μειώνει την τιμή του Qashqai, αλλά επίσης και το Peugeot 3008 να αποκτά νέα βασική έκδοση με 5.400 ευρώ χαμηλότερη τιμή. Σε κάθε περίπτωση η τσέπη του καθενός καθορίζει την αγοραστική του δύναμη και οι εταιρείες θέλουν να προφέρουν όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικά προϊόντα. Πόσο καλείται όμως να πληρώσει ο αγοραστής της ελληνικής αγοράς σε σχέση με τον Ευρωπαίο;

Τα 10 ελληνικά Best Seller και πόσο κάνουν στην Ευρώπη

Αποφασίσαμε να κάνουμε μια έρευνα και να δούμε πόσο κοστίζουν τα 10 πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα στην Ελλάδα, στην υπόλοιπη Ευρώπη. Επιλέξαμε τρεις μεγάλες αγορές, την Γερμανική και την Γαλλική από την κεντρική Ευρώπη, την Ιταλία από το Νότο και τη Βουλγαρία ως εκπρόσωπο των Βαλκανίων.

Όπως θα δείτε παρακάτω, μπορεί να έχουμε από τις ακριβότερες τιμές της Ευρώπης στα καύσιμα, ωστόσο από τιμές αυτοκινήτων πάμε τουλάχιστον καλύτερα. Ας δούμε λοιπόν πόσο κοστίζουν σε Ελλάδα και Ευρώπη τα Opel Corsa και Crossland, Citroen C3, Peugeot 208 και 3008, Toyota Yaris, Yaris Cross και C-HR, VW Τ-Roc και Hyundai i10.

Να εξηγήσουμε πως στον πίνακα βλέπετε τις τιμές για τις φθηνότερες εκδόσεις που κυκλοφορούν σε όλες τις χώρες. Για παράδειγμα τα Toyota Yaris και Yaris Cross στην Ελλάδα υπάρχoυν και σε ατμοσφαιρική έκδοση 125 ίππων που είναι και οι φθηνότερες, ωστόσο σε κάποιες αγορές δεν είναι διαθέσιμες, γι αυτό και πήραμε τις full hybrid εκδόσεις. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με το Peugeot 208, ενώ πιο ιδιαίτερη είναι η περίπτωση του Hyundai i10, το οποίο αντικαθίσταται από το νέο μοντέλο και σε κάποιες αγορές όπως η ελληνική είναι διαθέσιμο το παλαιότερο μοντέλο, σε κάποιες το νέο και σε άλλες καθόλου.

Μοντέλο* / Χώρα ΕΛΛΑΔΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΙΤΑΛΙΑ

Μοντέλο* / ΧώραΕΛΛΑΔΑΒΟΥΛΓΑΡΙΑΓΑΛΛΙΑΓΕΡΜΑΝΙΑΙΤΑΛΙΑ
OPEL CORSA 1,2 75 PS19.90018.43216.80019.48017.950
CITROEN C3 1,2 83 PS17.00016.26016.59014.94015.250
PEUGEOT 208 1,2 100 PS21.50020.14622.82023.05019.770
TOYOTA YARIS 1,5 116 PS Hybrid19.88022.76622.95022.99020.600
TOYOTA YARIS CROSS 1,5 116 PS Hybrid22.72025.06924.40025.34024.300
VOLKSWAGEN T-ROC 1,0 TSI 110 PS25.60029.86626.60025.86028.500
PEUGEOT 3008 1,2 130 PS33.30033.98433.56034.72029.270
OPEL CROSSLAND 1,2 110 PS22.40020.53024.00025.38022.120
TOYOTA C-HR HYBRID 1,8 122 PS Hybrid26.42029.92527.75032.99027.750
HYUNDAI i10 1,0 67 PS15.29215.990**16.950**
*έχει υπολογιστεί η αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού ή η πιο κοντινή σε αυτή έκδοση ** Αφορά το νέο μοντέλο 

Φθηνότερη η Ιταλία, ακολουθεί η Ελλάδα, πιο ακριβή η Γερμανία

Αντιθέτως σκέψεις θα μπορούσαν να μπουν στους Γερμανούς να αγοράζουν Toyota από Ελλάδα. Ιδιαίτερα στην περίπτωση του CH-R που η διαφορά στην τιμή αγγίζει τις 6.500 ευρώ. Γενικότερα η Ελλάδα έχει τα φθηνότερα Toyota σε όλη την Ευρώπη, ενώ αντίθετα η Γερμανία αποδεικνύεται η πιο ακριβή αγορά στο σύνολό της.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σύγκριση των τιμών της ελληνικής αγοράς με αυτή της Βουλγαρίας, μιας κι είναι η μοναδική χώρα με μικρότερο κατά κεφαλήν εισόδημα. Συνολικά οι τιμές στην Ελλάδα είναι καλύτερες, με την Βουλγαρία να είναι φθηνότερη μόνο στα μικρά μοντέλα με εξαίρεση το Toyota Yaris. Μάλιστα μικρή έκπληξη θα λέγαμε μας προξένησε το γεγονός πως οι Βούλγαροι είναι ελαφρώς πιο ακριβοί σε σχέση και με τους Γάλλους. 

Πως ορίζεται η τελική τιμή ενός αυτοκινήτου

Ξέρεις πως διαμορφώνεται η τελική τιμή ενός αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά; Αρχικά, κάθε μοντέλο έχει μια συγκεκριμένη τιμή αγοράς από το εργοστάσιο παραγωγής την οποία διαπραγματεύεται η ελληνική αντιπροσωπεία. Σε αυτήν προσθέστε τα έξοδα μεταφοράς και το κέρδος της εισαγωγικής και των dealer. Έτσι έχουμε την λιανική τιμή προ φόρων στην οποία προστίθεται και το τέλος ταξινόμησης, το οποίο διαφέρει ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπονται. Έπειτα, προστίθεται και ο Φ.Π.Α. 24%, ο οποίος όμως προσοχή, διαμορφώνεται επί της τιμής προ φόρων. Έτσι λοιπόν προκύπτει η λιανική τιμή πώλησης.

Πηγή: autotriti.gr

Χορηγούμενη

Tags

Κοινοποίηση