Πέντε μήνες έχουν περάσει από την απόφαση που ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να παραμείνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης (Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης) στη κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα στο ΤΑΙΠΕΔ.
Στο διάστημα αυτό το ΤΑΙΠΕΔ «έτρεξε» έναν διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του λιμανιού για τον οποίο κυριολεκτικά γίνεται μάχη. Σύμφωνα με πληροφορίες, εννέα εταιρείες συμβούλων από την Ελλάδα και το εξωτερικό υπέβαλαν προσφορές, διεκδικώντας το έργο που έχει διπλό ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 550.000 ευρώ, αλλά «σπάει» σε δύο μέρη: έως 100.000 ευρώ είναι η αμοιβή για την εκπόνηση business plan, καταλυτικής σημασίας για την ανάπτυξη του λιμένα, καθώς βάσει αυτού θα ληφθούν αποφάσεις για την υλοποίηση επενδύσεων. Ακόμη, ο σύμβουλος θα εξετάσει τις προοπτικές ανάπτυξης του λιμανιού (λ.χ. την αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα) και επίσης θα εξετάσει το ενδεχόμενο συνεργασίας του λιμανιού με νέους χρήστες, εστιάζοντας στους τομείς των μεταφορών, logistics και της βιομηχανίας. Στο σημείο αυτό κρατήστε πως ήδη υπάρχουν συζητήσεις μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και της Gastrade πέραν του FSRU, αλλά και με άλλους χρήστες. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος του διαγωνισμού, έχει αμοιβή έως 450.00 ευρώ, και αφορά την υλοποίηση και παρακολούθηση του business plan, υπό την προϋπόθεση όμως ότι το ΤΑΙΠΕΔ κρίνει πως αυτό είναι απαραίτητο.
Το ΤΑΙΠΕΔ ανέλαβε να τρέχει τις αδειοδοτήσεις στα λιμάνια
Στην περίπτωση της Αλεξανδρούπολης η μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει και με την ανάδειξη του ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχή Σχεδιασμού. Ουσιαστικά δηλαδή το Ταμείο λειτουργεί ως one stop shop και συντονίζει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που πρέπει να συμπράξουν για μια σειρά αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων. Αποφασίστηκε κεντρικά το Ταμείο να κεφαλαιοποιήσει την εμπειρία που έχει αποκτήσει από την ανάπτυξη άλλων μεγάλων επενδύσεων, όπως π.χ. του Ελληνικού, αναλαμβάνοντας τον συντονισμό της αδειοδοτικής διαδικασίας, της διαδικασίας διαβούλευσης επί της ΣΜΠΕ που συνοδεύει το Master Plan τις απαντήσεις στα σχόλια που υποβάλλονται επί της ΣΜΠΕ, τη σύνταξη για λογαριασμό του Υπουργείου Ναυτιλίας του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος και έναν σωρό άλλες απαιτήσεις της ελληνικής γραφειοκρατίας που μπορεί να τρελάνουν ένα φυσιολογικό άνθρωπο. Ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, το Ταμείο, εκτός από τον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ και τα υπόλοιπα 10 περιφερειακά λιμάνια που ήδη έχει στο χαρτοφυλάκιό του, ορίστηκε με υπουργική απόφαση Αρχή Σχεδιασμού και για τα λιμάνια της Χαλκίδας, της Μυτιλήνης και της Κύμης.
Πηγή: Newmoney.gr