Ρώτησαν κανέναν πριν κάνουν την αλλαγή;
Το σήμα μιας μάρκας είναι αυτό που αναγνωρίζει η αγορά, αυτό που ξεχωρίζει τις μάρκες, και αυτό που συχνά κουβαλάει ένα μεγάλο κομμάτι της τιμής του αυτοκινήτου. Θα περίμενε κανείς πως γι αυτό οι μάρκες θα έδιναν περισσότερη προσοχή πριν το αλλάξουν. Ή όχι;
Δες για παράδειγμα τις δύο πιο πρόσφατες αλλαγές σήματος, της Peugeot και της Kia. Για την Peugeot, με την πλούσια παράδοση της μάρκας στους αγώνες, ένα λιοντάρι είναι σίγουρο πως θα βρίσκεται στο σήμα της μάρκας. Όμως η Peugeot – προτίμησε να κρατήσει μόνο το κεφάλι του, και να γράψει με γράμματα το όνομά της – από πάνω. Εκεί που ξέραμε τι μάρκα είναι το λιοντάρι, τώρα θέλουμε και το όνομα για να μην μπερδέψουμε το σήμα με κανένα ποτό ενέργειας από αυτά που πουλάνε στα γυμναστήρια.
Για την Kia το πράγμα είναι πιο σύνθετο. Το παλιό σήμα διαβαζόταν ως ΚΙΛ στα ελληνικά, όμως αυτό συγχωρείται αφού η ελληνική αγορά είναι μικρή. Όμως θα περίμενε κανείς πως με την αλλαγή αυτή θα έλυναν και το μικρό πρόβλημα, όμως απλά το αντάλλαξαν με ένα άλλο. Τώρα το σήμα της μάρκας μοιάζε με ΚΝ, έστω και αν το Ν είναι ανάποδο.
Σήματα άλλαξε και η Citroen, όμως ακόμη μένει να δούμε πώς οι νέες «σαρδέλες» θα δέσουν με τη μάσκα των μοντέλων της, αφού μάθαμε, και μας άρεσε η ενσωμάτωσή τους μέχρι τώρα. Για την Dacia το πράγμα είναι μάλλον προς το καλύτερο, αφού το νέο σήμα είναι και καλοφτιαγμένο, έξυπνο και πολύ πιο δυναμικό.
Νέο σήμα βλέπουμε και στη Volvo, αν και εδώ βασική αλλαγή είναι το χρώμα πίσω από τα γράμματα, αλλά και στη Lancia, που φαίνεται πως μπήκε και αυτή στη λογική της μείωσης της σημασίας του σήματος με έμφαση στο όνομα. Το παλιό, πιο σύνθετο σήμα της Lancia είναι πιο ενδιαφέρον και πιο παραδοσιακό, κάτι που η μάρκα σήμερα χρειάζεται περισσότερο από ποτέ. Νέα μοντέλα, αλλά όχι απαραίτητα και νέο σήμα.
Στη λογική αυτή και η Skoda που έχει μειώσει πολύ τη χρήση του σήματός της, για χάρη του ονόματος που το γράφει πλέον φαρδύ-πλατύ, για μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα. Όμως το ιδιαίτερο και ενδιαφέρον σήμα της μάρκας, μας λείπει.
Στην αντίθετη πλευρά, η Audi, που κρατάει πάντα τους 4 κύκλους της, άλλαξε εδώ και καιρό, από το 2009 το λογότυπο. Το σήμα είναι ίδιο, και στο λογότυπο άλλαξε η γραμματοσειρά. Ίσως κανείς δεν το πρόσεξε γιατί τα μοντέλα της δεν το γράφουν πουθενά το όνομα Audi, και πως θα μπορούσαν άλλωστε όταν από την ιδιαίτερη, ενδιαφέρουσα λοξή γραμματοσειρά που κοσμούσε κάποτε τα Audi 100, τώρα το όνομά της είναι σα να είναι γραμμένο με την στάνταρ γραμματοσειρά του Word.
Και η γκρίνια συνεχίζει. Μάρκες όπως η Brembo ή η Castrol, που άλλαξαν γραμματοσειρά και μάλλον έχασαν από το χαρακτήρα του λογότυπού τους, φαίνεται πως λειτουργούν χωρίς να ρωτήσουν τι αρέσει και τι όχι. Καλή βέβαια η μόδα και η προσαρμογή, αλλά κάποια πράγματα είναι απλά καλύτερα όπως είναι. Και το σηματάκι είναι ένα από αυτά. Ή όχι;
Πηγή: autotriti.gr