Search
Close this search box.

Αποκρατικοποίηση και παραχώρηση του Αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης! Ενδιαφέρον από τον Ινδικό Όμιλο GMR airports!

Του Δημοσθένη Π. Δούκα.

Η παραχώρηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων είναι το επόμενο μεγάλο βήμα στο οποίο προχωρεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.

Οπως τόνισε σε δημόσια εκδήλωση ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης αναφερόμενος στους στόχους της χρονιάς που ξεκίνησε, «”πατάμε γκάζι” στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου», που περιλαμβάνει την «παραχώρηση των μικρών περιφερειακών αεροδρομίων, στο πρότυπο των μεγαλύτερων που παραχωρήθηκαν και είναι παράδειγμα επιτυχίας». Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο έχει στόχο να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός το πρώτο εξάμηνο, με μικρή επιφύλαξη λόγω του μεταβατικού σταδίου στο οποίο βρίσκεται το Υπερταμείο. Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος Δεκεμβρίου υπεγράφη η σύμβαση για τη
συγχώνευση με απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από το Υπερταμείο, ενώ ο κ. Χατζηδάκης υπέγραψε και την απόφαση για την απορρόφηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από το Υπερταμείο.

Τα μικρότερα αεροδρόμια που αφορά η επικείμενη παραχώρηση είναι τα εξής: Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καρπάθου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Ν. Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελλορίζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης. Οπως έγινε και με τα πρώτα 14, μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια, που δόθηκαν στη Fraport, τα μικρότερα αεροδρόμια θα δοθούν επίσης πακέτο στην εταιρεία που θα επικρατήσει στον διαγωνισμό. Ο στόχος είναι να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις ώστε να αναβαθμιστούν και να ενισχυθεί η δυναμικότητά τους, ενισχύοντας έτσι και τον τουρισμό στους συγκεκριμένους προορισμούς. Ηδη, πολλά από αυτά τα αεροδρόμια θεωρείται ότι έχουν κορεστεί, ενώ η ζήτηση βαίνει αυξανόμενη.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρόκειται για ένα μεγάλο έργο και η διαδικασία θα πάρει χρόνο έως ότου ολοκληρωθεί.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές ο ινδικός όμιλος GMR Airports, που αναπτύσσει σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι του Ηρακλείου στην Κρήτη, ενδιαφέρεται να συμμετάσχει σε πιθανό διαγωνισμό για τη διαχείριση, επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών των 22 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, που δεν έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Επιπλέον, ενδιαφέρον για τις ελληνικές αεροπορικές υποδομές έχει διατυπώσει στην ελληνική κυβέρνηση και ο ινδικός όμιλος Adani Group που μεταξύ των δραστηριοτήτων του περιλαμβάνει και τη διαχείριση αεροδρομίων.

Χορηγούμενη

Tags

Κοινοποίηση