Αναβάθμιση των χερσαίων συνοριακών σταθμών στον Έβρο.

Σκληρή δουλειά, ταχύτητα, συνέπεια και αποτελεσματικότητα. Αυτό είναι το τετράπτυχο της επιτυχίας για τους νέους υπουργούς και υφυπουργούς του Κυριάκου Μητσοτάκη όπως αποτυπώνεται στους «μπλε φακέλους» που έλαβαν στην πρώτη συνεδρίαση του νέου υπουργικού συμβουλίου.

Όσον αφορά, ωστόσο, στον φάκελο που είναι εξειδικευμένος για τη Βόρεια Ελλάδα, δίπλα στις προτεραιότητες, τις προθεσμίες και τα μεταρρυθμιστικά ορόσημα ξεχωρίζουν οι λέξεις «τουρισμός» και «καινοτομία», ως μέσο για την ενδυνάμωση του γεωπολιτικού αποτυπώματος της περιοχής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Το κυβερνητικό σχέδιο «Βόρεια Ελλάδα» φιλοδοξεί να καταστήσει τη Μακεδονία και τη Θράκη όχι μόνο ιδανικό τουριστικό προορισμό και διαμετακομιστικό πόλο, αλλά και ισχυρό κέντρο νεοφυούς επιχειρηματικότητας, που θα δίνει έμφαση στην ανάπτυξη της έρευνας και της τεχνολογίας και θα απορροφά το εγχώριο ανθρώπινο δυναμικό και ταλέντο.

Τα τουριστικά οφέλη για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας

Το πρώτο κρίσιμο βήμα για το σκέλος του τουρισμού είναι η αναβάθμιση των χερσαίων συνοριακών σταθμών στη Βόρεια Ελλάδα. Στο υπουργείο Εσωτερικών και στο υφυπουργείο Μακεδονίας και Θράκης μιλούν για ένα έργο «στρατηγικής σημασίας» που θα εκσυγχρονίσει -για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες- την κτηριακή και τεχνολογική υποδομή όλων των συνοριακών σταθμών που, ως κεντρικές πύλες εισόδου στη χώρα, αποτελούν την ελληνική «βιτρίνα». Με τις παρεμβάσεις που έχουν δρομολογηθεί, κύριο ζητούμενο είναι ο χρόνος αναμονής των «οδικών τουριστών» στους τελωνειακούς σταθμούς να μειωθεί κατά 75% και η διέλευσή τους να γίνεται σε 10 λεπτά αντί για σχεδόν μια ώρα που ισχύει σήμερα. Με τον τρόπο αυτόν, σημειώνουν κυβερνητικές πηγές, οι παραθαλάσσιες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας θα γίνουν ακόμα πιο ελκυστικές. Αρχής γενομένης από αυτό το καλοκαίρι.

Στο πλαίσιο αυτό εκσυγχρονίζονται οι τελωνειακοί σταθμοί Κήπων και Ευζώνων, θα δημιουργηθεί νέος συνοριακός σταθμός στις Καστανιές Έβρου δίπλα στον μεγάλο οδικό άξονα που συνδέει την Κωνσταντινούπολη με την Ευρώπη, ενώ η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας κατασκευάζει νέο συνοριακό σταθμό στον Λαιμό Πρεσπών.

Παράλληλα, το δεύτερο εξάμηνο του 2025 πρόκειται να δημοπρατηθεί η αναβάθμιση των συνοριακών σταθμών Κακαβιάς και Κρυσταλλοπηγής στα σύνορα με Αλβανία, ενώ μετά την ένταξη της Βουλγαρίας στη συνθήκη Σένγκεν, την Πρωτοχρονιά του 2025, καταργούνται οι μπάρες σε Ορμένιο, Εξοχή και Νυμφαία.

Χορηγούμενη

Tags

Κοινοποίηση